Vyhledej
Nejčtenější články
Královédvorsko > Vzdělávání > střední školy

Gymnázium představuje nové logo i vizuální identitu. Navazuje na historii sahající až do roku 1973

Redakce / 6.10.2025, Dvůr Králové nad Labem, gymnazium.kralovedvorsko.cz
Gymnázium Dvůr Králové nad Labem se i letos představí na veletrhu středních škol v Trutnově, který se koná 10.–11. října ve společenském centru UFFO. Letos však jeho prezentace bude mít mimořádný rozměr – veřejnost se zároveň seznámí s novým logem a celou vizuální identitou školy, která propojuje historii s moderními principy komunikace značky.

FOTOGALERIE - Gymnázium nové logo 2025

Historický vývoj nového loga

Nové logo, které se zakládá na písmenech G D K, si již získalo pozitivní ohlasy mezi pedagogy i studenty. „Tři písmena G D K uzavřená do kruhu byla součástí identity školy již od roku 1973, kdy tehdejší studentka Eva Kubů vytvořila bez znalosti grafiky na asfaltovém hřišti v intravilánu školy jednoduchý symbol,“ vysvětlila ředitelka gymnázia Martina Kubíková. „Dnešními slovy by se dalo říct, že vizuální identita naší školy začala integrovanou grafikou v ploše hřiště, jak to dnes známe například u hokeje,“ uvádí se v logomanuálu













Více než čtyři desetiletí doprovázelo toto logo gymnázium na propagačních materiálech i školních předmětech – od diplomů až po ikonické ponožky. Sportovní akce v intravilánu školy jsou dodnes důležitou součástí života na gymnáziu, proto i populární turnaj 5 sportů dostal dokonce svoje speciální logo, vycházející z jeho nové podoby.

Od knihy vědění k balónkům plným energie

Od roku 2019 do roku 2025 používala škola logo s motivem otevřené knihy vědění a velkého písmene G, které si vybrali ze 3 návrhů sami žáci a finální logo vytvořil místní výtvarník Jiří Holan. Barevnost tehdy vycházela z prostředí školy – žlutá fasáda historické budovy a modré Labe, které údolím pod školou protéká. V éře sociálních sítí a digitálního marketingu se však toto pojetí ukázalo jako příliš statické a obtížně použitelné pro nové formáty. Proto se vedení školy rozhodlo přistoupit k vytvoření komplexní nové vizuální identity, která by byla současná a přitom věrná tradici.








„Vítězný návrh kombinuje historický odkaz se současnými marketingovými a komunikačními nároky. Zároveň navazuje na úspěšné prvky školní kampaně posledních let a vrací se ke zkratce G D K, která je jednotícím prvkem pro současné žáky i absolventy,“ doplnila Kubíková. Nové logo pracuje i se známými vizuálními motivy balónků, které se objevily i v nové verzi populárního propagačního videa gymnázia. Balónky symbolizují hravost, svobodu a myšlenku, že škola je skutečným „výtah ke vzdělání“ – pomáhá studentům růst a dosahovat vyššího vzdělání.

Spolupráce místních odborníků

Na podobě nové identity spolupracovaly dvě místní firmy. Grafický návrh připravila Hana Hudoková ze studia ARPA, na celkovou kompaktnost vizuálního stylu dohlížela komunikační agentura MEOB, s. r. o.

Nové video gymnázia:

Další články Gymnázium Dvůr Králové - výtah ke vzdělání

 
Vaše komentáře

Přečteno 361x