REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování | ![]() |
Zástupcům radnice to vyčítal například na jednání zastupitelstva podnikatel a majitel pivovaru Nasik Kiriakovský. Tomu vadí, že chce koupit asi polovinu areálu současného zastaralého autobusového nádraží příliš rychle.
„Kam spěcháte? Vadí mi, že cenný areál v centru města chcete zastavět sporným projektem. Místo toho, aby si to vzal do rukou nějaký šikovný architekt a dal místu zajímavou architektonickou a urbanistickou podobu,“ míní Nasik Kiriakovský.
Starostka Edita Vaňková ale namítá, že město musí se záměrem přestavět autobusového nádraží spěchat. „Poslední únorový den by měl kraj vyhlásit další výzvu regionálního operačního programu a my chceme tuto výzvu s projektem stihnout a uspět v ní,“ řekla starostka Dvora Králové nad Labem.
Radní vysvětlují, že město má v této výzvě možná poslední šanci získat na přestavbu nádraží nemalé peníze. Unie by totiž zaplatila podstatnou část z celkových nákladů 35 milionů korun. Město také argumentuje, že rekonstrukci nádraží podporuje kraj.
Podnikatel Nasik Kiriakovský ale míní, že město nebude stavět architektonicky zajímavý objekt. „Za 35 milionů od EU jen zrekonstruuje zastávky a vybuduje novou prosklenou čekárnu! To mi připadá jako velmi drahý omyl. A stavbu vytvoří dokonce podle původní studie společnosti OSNADO, která v minulých letech s tímto záměrem neuspěla při žádosti o dotaci z evropských fondů,“ namítá Nasik Kiriakovský.
Studie je podle něj pouze provozně technickým návrhem, jak nejlépe minimalizovat toto autobusové nádraží, které společně s městem za posledních dvacet let pozbylo na významu v oblasti autobusové dopravy v Královehradeckém kraji. „Hodně autobusů dnes toto nádraží ignoruje, nezajíždí na něj a zastavuje jen u pošty,“ říká Nasik Kiriakovský a míní, že studie zpracovaná společností OSNADO postrádá kreativní architektonické nebo urbanistické nápady.
Místostarosta Jan Bém připouští, že projektová dokumentace, s níž žádá město o dotaci, vychází ze studie OSNADA. „Ale ten projekt nebyl špatný. Město však má jako veřejnoprávní instituce mnohem větší šanci uspět se svými záměry. Studii využíváme i z toho důvodu, že k ní jsou již kladná vyjádření dotčených orgánů, a nás tlačí čas,“ řekl místostarosta a dodává: „Možná by se na nádraží dalo vytvořit i něco zajímavějšího, ale stálo by to také mnohem více peněz,“ míní Jan Bém.
Ten rovněž upozorňuje, že na autobusové nádraží dnes zajíždí ročně 70 tisíc spojů. „Jen jeden dálkový dopravce, který se vyhýbá platbě za vjezd na autobusové nádraží a zastavuje u pošty,“ řekl místostarosta Dvora Králové.
Podnikatel však míní, že pokud se rekonstrukce autobusového nádraží podaří městu uskutečnit, vznikne bezvýznamné mininádraží s parkovištěm autobusů. „Tento počin znehodnotí na desítky let velmi cenné území v centru města a to za peníze daňových poplatníků a evropské unie,“ míní Nasik Kiriakovský.
Místostarosta Jan Bém je však toho názoru, že rekonstrukcí se tento dnes „škaredý kout“ změní tak, za co se město nebude před přijíždějícím návštěvníky stydět.
Zdroj: MfDnes, Petr Broulík
Vaše komentáře |